Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv maximální síly v bench pressu na sílu úderu v bojových sportech
Motejlek, Tadeáš ; Omcirk, Dan (vedoucí práce) ; Oláh, Vladan (oponent)
Název: Vliv maximální síly v bench press na sílu úderu v bojových sportech Cíle: Cílem práce je zjistit, zda má maximální síla v bench pressu vliv na sílu úderu v bojových (úpolových) sportech a zda je tedy výhodné zařadit bench press do tréninku při rozvoji síly horních končetin v bojových sportech. Dále pak ověřit, zda existuje souvislost mezi maximální silou úderu a doplňkovými proměnnými, do kterých spadá rychlost zdvihu činky při bench pressu, průsečík osy rychlosti V0, průsečík osy zátěže L0, plocha pod čarou a sklon regresní přímky. Metody: Výzkum byl založen na testování maximální síly bench pressu na jedno opakovací maximum a maximální síly zadního přímého úderu dominantní horní končetiny. Během testů bylo využito pozičních transducerů pro měření rychlosti zdvihu činky a silové desky pro změření síly úderu. Vyhodnocení naměřených dat proběhlo pomocí Shapiro-Wilkova testu normality rozložení dat a následné korelační analýzy s využitím Spearmanova korelačního koeficientu. Výsledky: Mezi jedním opakovacím maximem v bench pressu a maximální silou úderu nebyl prokázán statisticky významný rozdíl (p = 0,144). Avšak u porovnání plochy pod čarou a maximální silou zadního přímého úderu dominantní horní končetiny byl nalezen statisticky významný rozdíl (p = 0,011). Klíčová slova: Síla horních...
Využití gymnastického míče v bojových sportech
Novotná, Jaroslava ; Pavelka, Radim (vedoucí práce) ; Krištofič, Jaroslav (oponent)
Název: Využití gymnastického míče v bojových sportech. Cíle: Cílem práce je vytvořit zásobník cviků pro zápasníky bojových sportů využitelné pro průpravu a zdokonalení pohybu na zemi. Prezentované cviky využívají gymnastický míč, který simuluje absenci sparing partnera. Dílčím cílem práce je zjistit obtížnost navržených cviků na základě subjektivního vnímání respondentů. Metody: Na základě dlouhodobého pozorování tréninků bojových sportů ve spojení s odbornými zdroji zabývající se danou problematikou, byly vyprofilovány cviky na gymnastickém míči. Hodnocení se zúčastnilo 18 respondentů, kteří rozlišovali obtížnost 8 vybraných cviků. Pro hodnocení obtížnosti byla použita 10 bodová Borgova škála, která zaznamenává individuální vnímání úsilí provedeného cviku. Výsledky: Výsledkem práce je soubor cviků na gymnastickém míči vhodný pro trénink bojových pozic a situací pro boj na zemi. Dále jednotlivé zhodnocení náročnosti vybraných cviků zápasníky bojových sportů. Cviky byly respondenty hodnoceny od jednoduchých, jako je cvik "posun nohou v lehu na břiše" až po velmi náročné cviky "klek sedmo na jedné". Celkové zhodnocení naznačuje, že jednotlivé cviky byly vybrány s velmi odlišnou náročností na provedení. Klíčová slova: Gymnastický míč, úpolové sporty, boj na zemi, Borgova škála.
Zjištění současného stavu zařazování výuky úpolů v hodinách tělesné výchovy na druhém stupni základních škol, středních školách a gymnáziích v Praze
Sochor, Jakub ; Zdobinský, Adam (vedoucí práce) ; Pavelka, Radim (oponent)
Název: Zjištění současného stavu zařazování úpolů v hodinách tělesné výchovy na II. stupni základních škol, středních školách a gymnáziích v Praze Cíl: Cíl výzkumu je zjistit, jak výuka v hodinách tělesné výchovy reflektuje doporučení RVP ohledně výuky úpolů, jaký podíl v rámci TV výuka úpolů zaujímá a popsat trendy zařazování nebo důvody nezařazování úpolů do hodin školní tělesné výchovy z pohledu učitelů tělesné výchovy. Metody: Analýza literatury zabývající se daným tématem. Jako výzkumný instrument jsme zvolili dotazníkové šetření. Na základě dříve publikovaného dotazníku, který se zabýval otázkou výuky úpolů u menšího výběru škol moravského kraje (Reguli, Ďurech, Vít, 2007), jsme vytvořili účelový dotazník. Dotazník byl vytvořen na platformě služby survio.com a distribuován pomocí elektronické pošty ředitelům škol. Ti dotazník dále předali učitelům tělesné výchovy. Výsledky: Na základě vyhodnocení dotazníku, bylo zjištěno, že 75 z 84 učitelů zařazuje úpoly do hodin TV. Z celkového počtu dotázaných tvořili 48 respondentů muži a 34 ženy. Největší zastoupení mezi našimi respondenty měli osoby mezi 31 - 40 lety. Nejvíce respondentů učí pouze na ZŠ, celkem 48. Pádové techniky do svých hodin TV zařazuje 36 respondentů. Nejvíce 67 dotázaných zařazuje úpolové hry. U sebeobrany si lze povšimnout, že...
Vliv úpolů na výkon ve fotbale
Kubů, Matyáš ; Zdobinský, Adam (vedoucí práce) ; Pavelka, Radim (oponent)
Název: Vliv úpolů na výkon ve fotbale. Cíle: Hlavním cílem je najít propojení mezi úpoly a fotbalem a představit možné benefity zařazení úpolů do tréninku fotbalistů. Najít odpověď na otázku proč, zařazovat úpolové cvičení do tréninkového procesu. Zjistit, zda úpoly mohou pomoci hráčům při zápase a jestli fungují jako prevence zranění. Představit známé sportovce, kteří začlenili úpoly do tréninkového procesu a pomohlo jim to stát se špičkami ve svém sportu. Sestavit šest cvičení, které lze zařadit do tréninku fotbalistů. Metody: V práci je využita zevrubná rešerše odborné literatury a relevantních online zdrojů. Analýza zdrojů následně umožňuje provést syntézu poznatků, které jsou popsány v teoretické části. Praktická část využívá získaný teoretický základ pro tvorbu vlastního návrhu cvičení. Výsledky: Díky důkladné rešerši zdrojů a nastudování literatury bylo vytvořeno šest cvičení, které mohou být zařazeny do tréninkového procesu. Dále byly představeny možné benefity a účinky úpolové průpravy pro fotbalisty. Klíčová slova: fotbal, úpoly, úpolové sporty, trénink
Zjištění současného stavu zařazování výuky úpolů v hodinách tělesné výchovy na druhém stupni základních škol, středních školách a gymnáziích v Praze
Sochor, Jakub ; Zdobinský, Adam (vedoucí práce) ; Pavelka, Radim (oponent)
Název: Zjištění současného stavu zařazování úpolů v hodinách tělesné výchovy na II. stupni základních škol, středních školách a gymnáziích v Praze Cíl: Cíl výzkumu je zjistit, jak výuka v hodinách tělesné výchovy reflektuje doporučení RVP ohledně výuky úpolů, jaký podíl v rámci TV výuka úpolů zaujímá a popsat trendy zařazování nebo důvody nezařazování úpolů do hodin školní tělesné výchovy z pohledu učitelů tělesné výchovy. Metody: Analýza literatury zabývající se daným tématem. Jako výzkumný instrument jsme zvolili dotazníkové šetření. Na základě dříve publikovaného dotazníku, který se zabýval otázkou výuky úpolů u menšího výběru škol moravského kraje (Reguli, Ďurech, Vít, 2007), jsme vytvořili účelový dotazník. Dotazník byl vytvořen na platformě služby survio.com a distribuován pomocí elektronické pošty ředitelům škol. Ti dotazník dále předali učitelům tělesné výchovy. Výsledky: Na základě vyhodnocení dotazníku, bylo zjištěno, že 75 z 84 učitelů zařazuje úpoly do hodin TV. Z celkového počtu dotázaných tvořili 48 respondentů muži a 34 ženy. Největší zastoupení mezi našimi respondenty měli osoby mezi 31 - 40 lety. Nejvíce respondentů učí pouze na ZŠ, celkem 48. Pádové techniky do svých hodin TV zařazuje 36 respondentů. Nejvíce 67 dotázaných zařazuje úpolové hry. U sebeobrany si lze povšimnout, že...
Využití gymnastického míče v bojových sportech
Novotná, Jaroslava ; Pavelka, Radim (vedoucí práce) ; Krištofič, Jaroslav (oponent)
Název: Využití gymnastického míče v bojových sportech. Cíle: Cílem práce je vytvořit zásobník cviků pro zápasníky bojových sportů využitelné pro průpravu a zdokonalení pohybu na zemi. Prezentované cviky využívají gymnastický míč, který simuluje absenci sparing partnera. Dílčím cílem práce je zjistit obtížnost navržených cviků na základě subjektivního vnímání respondentů. Metody: Na základě dlouhodobého pozorování tréninků bojových sportů ve spojení s odbornými zdroji zabývající se danou problematikou, byly vyprofilovány cviky na gymnastickém míči. Hodnocení se zúčastnilo 18 respondentů, kteří rozlišovali obtížnost 8 vybraných cviků. Pro hodnocení obtížnosti byla použita 10 bodová Borgova škála, která zaznamenává individuální vnímání úsilí provedeného cviku. Výsledky: Výsledkem práce je soubor cviků na gymnastickém míči vhodný pro trénink bojových pozic a situací pro boj na zemi. Dále jednotlivé zhodnocení náročnosti vybraných cviků zápasníky bojových sportů. Cviky byly respondenty hodnoceny od jednoduchých, jako je cvik "posun nohou v lehu na břiše" až po velmi náročné cviky "klek sedmo na jedné". Celkové zhodnocení naznačuje, že jednotlivé cviky byly vybrány s velmi odlišnou náročností na provedení. Klíčová slova: Gymnastický míč, úpolové sporty, boj na zemi, Borgova škála.
Úpolová cvičení pro kondiční rozvoj fotbalisty
Khun, Lukáš ; Zdobinský, Adam (vedoucí práce) ; Pavelka, Radim (oponent)
Název: Úpolová cvičení pro kondiční rozvoj fotbalisty Cíl: Hlavním cílem bakalářské práce je navržení úpolového tréninkového mikrocyklu pro zlepšení individuálních výkonů u fotbalistů. Metody: Analýza literatury zabývající se daným tématem. Na základě získaných informací hledání transferu mezi jednotlivými sporty a následné sestavení tréninkového mikrocyklu. Výsledky: Z nabitých zkušeností a nastudované tuzemské či zahraniční literatury byl sestaven týdenní úpolový mikrocyklus obsahující tři tréninkové jednotky po pěti cvičeních, který se bude na hráče aplikovat po dobu jednoho měsíce. V tréninkových jednotkách jsou vybrána po technické stránce jednoduchá cvičení ze základních úpolů, využívající přetahy, přetlaky a odpory. Klíčová slova: Úpoly, úpolové sporty, fotbal, kondice
Hodnocení posturální stability u jedinců provozujících úpolový a bezkontaktní sport
Kania, Richard ; Vomáčková, Helena (vedoucí práce) ; Satrapová, Lenka (oponent)
Název: Hodnocení posturální stability u jedinc provozujících úpolový a bezkontaktní sport Cíle: Cílem této práce je zjisti vliv kontaktu p i sportovní aktivit na posturální stabilitu jedince. Metody: Do tohoto quasi-experimentu bylo zám rn vybráno celkem 16 osob (n=16) ve v kovém rozmezí 22 až 35 let. Vybraní jedinci byli rozd leni do dvou skupin po osmi podle svého sportovního zam ení (úpoly, baseball). U obou skupin bylo provedeno m ení posturální stability pomocí po íta ové dynamické posturografie Smart EquiTest Systém od firmy Neurocom. Nam ená data byla následn zpracována programem Neurocom Balance Manager Software. Pro analýzu získaných dat byly použity následující statistické metody - párový t-test, Mann-Whitney v test a míra klinické významnosti (Cohenovo d). Výsledky: Z výsledk práce vyplývá, že úpoloví sportovci dosahují znateln vyššího pr m rného skóre p i testu Limits of Stability než baseballisti. Tato skute nost byla statisticky i klinicky prokázána. Baseballisti dosahovali vyššího pr m rného Equilibrium Score p i sensory organization testu, nicmén tato skute nost nebyla statisticky ani klinicky prokázána. Žádný významný rozdíl nebyl zaznamenán v dob motorické odpov di mezi ob ma skupinami. Klí ová slova: Neurocom Smart Equitest, dynamická posturografie, úpolové sporty, bojové sporty,...
Vývoj a současný stav úpolových systémů ve Středočeském kraji
Ulrych, Jan ; Pavelka, Radim (vedoucí práce) ; Stich, Jaroslav (oponent)
Název: Vývoj a současný stav úpolových systémů ve Středočeském kraji Cíl: Popsání úpolů, historie cvičených úpolových systémů (v okresech Kolín, Kutná Hora) na našem území, získaní informací o jednotlivých klubech a jejich následné zpracování. Metody: Data potřebná k této práci byla získávána terénním šetřením ve výše zmíněných okresech. Výsledky: Získané informace byly zaznamenávány do standardizovaných anketních dotazníků a výsledky byly následně písemně a graficky zpracovány Klíčová slova: úpolové sporty, bojové sporty, kluby bojových sportů
Příslušníci zásahové jednotky Policie České republiky a sebeobrana
Wittmann, Stanislav ; Stich, Jaroslav (vedoucí práce) ; Pavelka, Radim (oponent)
Název: Příslušníci zásahové jednotky Policie České republiky a sebeobrana Cíle: Cílem této práce je zjistit skutečný stav dotovaných hodin sebeobrany a úpolových sportů v zaměstnání, zjistit, zda samotní příslušníci pokládají počet hodin věnovaný výcviku sebeobrany jako dostatečný a porovnat s instruktory, kteří hodiny vytvářejí, zjistit počet hodin věnovaných sebeobraně a úpolovým sportům příslušníky ve volném čase a vyhodnotit nejčastější návrhy na zlepšení konceptu sebeobrany, jak ze strany příslušníku, tak instruktorů. Vyhodnotit jednotlivé zásahové jednotky a ve finále je vyhodnotit jako celek. Získané výsledky pak zpracovat a interpretovat výsledky výzkumu. Metoda: Výzkum problematiky této diplomové práce byl proveden za pomoci dotazníkového šetření, kdy nástrojem výzkumu jsou formuláře dotazníků. Tyto dotazníky budou součástí diplomové práce. Výsledky: Výzkumem této diplomové práce byly zjištěny tyto výsledky. Příslušníci hodnotí čas věnovaný sebeobraně v zaměstnání jako dostatečný. Výcviku sebeobrany v zaměstnání v zásahových jednotkách se věnuje do dvou hodin týdně. Ve volném čase se věnuje sebeobraně a úpolovým sportům 37 z dotazovaných příslušníků, což je převážná většina dotazovaných. Nejčastější shoda u příslušníků a instruktorů v návrhu na zlepšení konceptu sebeobrany v zaměstnání...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.